schokkende beelden in eurotrucksimulator 2

Problemen met het spel? Misschien kunnen wij u helpen!
Plaats reactie
dokker
Lid
Lid

schokkende beelden in eurotrucksimulator 2

Bericht door dokker »

Hallo,

Ik heb een vraagje ivm regelmatig schokkende beelden die soms zelfs even blijven hangen tsm 1.7.0 going east.
Schaduwkwaliteit staat ondertussen al op minimum reflectie ook, de andere grafische instellingen staan ondertussen ook laag of uit. resolutie staat wel op 1920 op 1080 en vericaale sincronisatie staat ook aan.
In het begin van de game ging het nog met alle grafische instellingen op max maar ondertussen zit ik in level 58 en begin toch heel wat hinder te ondervinden van het schokken en grafisch kan ik zo goed als niets meer wijzigen anders is het niet meer aangenaam om spelen.

Het is eigenlijk de bedoeling alles te spelen met de beste grafische instellingen en alles vloeiend.

Ik heb een pc met windows 7 64 bit sp1
8 gb ram geheugen 1333 mhz dat draait aan 1600 mhz
amd fx 8150 8 core 3.90 ghz processor
asus sabertooth 990fx R2.0 moederbord
xfx hd 7850 core edition grafische kaart met 2 gb geheugen en 256 bit geheugenbus

volgens mij zou dit eigenlijk toch wel voldoende moeten zijn om alles vloeiend te spelen denk ik of ben ik hierin verkeerd.

Ik ben nu van plan de grafische kaart te vervangen door assus R9290X-G-4GD5 met 4 gb geheugen en 512 bit geheugenbus.
Ik vraag me nu alleen af of dit het probleem zal verhelpen of ligt het misschien aan iets anders.

Ik ken wel iets van computers al ben ik zeker geen krak maar op gebied van gamen ken ik niets. Ik ben eigenlijk totaal geen gamer maar toen ik deze tsm leerde kennen is dit wel veranderd maar enkel dit soort games. Ik onderussen ook eurpean bussimulator 2012 ook aangeschaft maar dit is helemaal niet te spelen vanwege het schokken al vanaf de start.

Gr, Stefan
willy1962
Lid
Lid

Re: schokkende beelden in eurotrucksimulator 2

Bericht door willy1962 »

je kunt deze topic ( http://www.trucksimulators.nl/forum/vie ... 20#p150820 ) even lezen en doen wat ze beschrijven , je mempool verhogen.
het helpt maar meent niet alles weg.
ik heb Windows 7 Ultimate 64 bit / Asus P9X79PRO / OCZ Revodrive 3/ Intel I 7 3820 / 16 GB geheugen / Geforce GTX/680 4GB .
ETS2 1.7.1 + TSM 4X + Going East en heb er ook soms last van.
En ik denk hoe zwaar je computer ook is je er niet aan ontkomt dat het soms gebeurd.
Het komt volgens mij door het spel zelf.
Succes ermee.
dokker
Lid
Lid

Bericht door dokker »

Alvast bedankt willy,
ik ga de topic eens rustig lezen en het uitproberen. Heb het even snel proberen te doen maar het lukt nog niet, ik doe ergens iets fout maar dat komt wel goed.

Zo' n simulator is natuurlijk een zwaar spel maar ik moet op dit moment al mijn grafische instellingen naar minimum zetten of uitzetten en dat zou met mijn computer toch normaal niet hoeven denk ik toch.

Ik ga eens rustig lezen en zien wat dat al zegt en laat verder wel iets weten.
willy1962
Lid
Lid

Bericht door willy1962 »

Mm dan eens proberen uit toe leggen hoe je dat toepast
Rechtermuis knop je ets2 snelkoppeling.
Dan eigenschappen.
Dan tab je snelkoppelingen.
Dan bij doel zie je standaard dit staan (in mij geval dan)
"D:\Games\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x86\eurotrucks2.exe"
En verandert dat in
"D:\Games\Euro Truck Simulator 2\bin\win_x86\eurotrucks2.exe" -mm_pool_size 1200 ( tekst typen niet copiëren ) (als 8gb) geheugen hebt)
en dan klik op toepassen en dan is toegevoegt.
En meer hoef je niet te doen dan.
dokker
Lid
Lid

Bericht door dokker »

ok dat is me gelukt, probleem was dat ik bij beginnen in zat te knoeien. nu is het opgelost.

Nu nog eens testen wat het zegt bij de game, maar mijn neefje zit momenteel aan men pc die zwaar genoeg is om te gamen (men andere pc's zijn een stuk lichter).

Ik ga het straks uittesten en laat het dan weten wat dat zegt.

nogmaals bedankt
Stefan
dokker
Lid
Lid

Bericht door dokker »

Het scheelt al wel iets maar niet echt veel mijn schaduw kan ik niet aanzetten de scaling heb ik wel iets hoger gezet op 150 ipv 125 reflectiedatail staat op gemiddeld vegetatie en dichthei gras staat ook laag maar deze hoeven niet hoog voor mij textuur ook gemiddeld, weerkwaliteit staathoog spiegelkwaliteit op gem en spiegelafstand op hoog

Nu nog een vraagje welke instellingen kan je eventueel uitvinken of laag zetten en welke hoger om een redelijk vloeiend beeld te hebben dat toch ook nog redelijk mooi oogt.

Nog een vraagje, zou het aml veel schelen met een andere grafische kaart of helpt dat ook niet veel of kan ik beter andere hardware vervangen?
Gijsie
Lid
Lid

Bericht door Gijsie »

Hoeveel grafische kaarten heb je?
Want het kan zijn dat je pc de langzame standaard kaart pakt, bijv. de Intel HD Graphics 4000
AfbeeldingAfbeelding
dokker
Lid
Lid

Bericht door dokker »

nee, ik heb maar 1 grafische kaart
Richard980
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Richard980 »

Gijsie schreef:Hoeveel grafische kaarten heb je?
Want het kan zijn dat je pc de langzame standaard kaart pakt, bijv. de Intel HD Graphics 4000
Als je een iGPU (GPU in CPU) en een losse GPU heb, word bij PC's altijd de iGPU uitgeschakeld. Bij laptops is dat een ander verhaal.
WAT? ZWARTE KAT!
Plaats reactie

Terug naar “Technische support / Bugs”