Vraag over schakelen en aantal toeren

Hier kan over Euro Truck Simulator 2 gepraat worden.
Plaats reactie
PolareX
Lid
Lid

Vraag over schakelen en aantal toeren

Bericht door PolareX »

Ik gebruik de H-shifter van m'n Logitech G27. In het spel heb ik de versnellingsbak op "bereik / range" staan. Ik schakel altijd binnen het groene bereik (1000-1600) en denk dus dat ik daarmee het zuinigst schakel (is dit waar?)
Verder vraag ik mij af in welke versnelling ik het best kan cruisen. Stel ik rijd 90 km/u dan rijd ik in de 10de op ongeveer 1300 toeren binnen het groene bereik. In de 11de ongeveer 1100 tot 1200.
Echter als ik in de 12de rijd dan lijkt het wel alsof ik in de ondertoeren zit: 900-1000 toeren onder het groene bereik (op een vlak stuk weg). Is dit bij echte vrachtwagens ook zo? Dacht juist dat onder toeren niet goed was voor een diesel (hoewel de techniek mijn gedachte wellicht heeft ingehaald).
I7-4970K @ 4,6 // Asus Maximus Hero VII // 2x8GB Corsair Plat. 2400 // Asus GTX 780 // Thrustmaster T500 //Thrustmaster TH8RS H Shifter// DSD sequential shifter// TrackIR 4.0 // Windows 7 64 bit
Noodleguitar
Lid
Lid

Re: Vraag over schakelen en aantal toeren

Bericht door Noodleguitar »

Ik denk niet dat zuinig rijden uitmaakt voor het brandstofverbruik. Het spel geeft namelijk een bereik aan voor je brandstof. Dit zou een schatting kunnen zijn, maar ik denk niet dat ze er zo'n detail in zouden stoppen zonder het je te laten weten.

90 km/u en onder het groene gedeelte in de 12e versnelling? Volgens mij klopt dit niet, in de 12e versnelling zou je dan ongeveer 1300 toeren moeten halen en in de 10e loop je al tegen de toerenbegrenser aan denk ik.
Trucking career: Hard Truck 2 --- Hard Truck: 18 Wheels of Steel --- 18 WoS: Across America --- 18 WoS: American Long Haul --- Euro Truck Simulator --- Euro Truck Simulator 2
Martijn1988
Lid
Lid

Re: Vraag over schakelen en aantal toeren

Bericht door Martijn1988 »

Voor brandstof gebruik maakt het niks uit.
Tenzij je al je vaardighieds punten op milieuvriendelijk rijden zet.
Dat scheelt namelijke wel wat met brandstof en dan maakt hte nog niet uit hoe je rijd.
Ik rij altijd volgas en gewoon 140 en soms wel eens harder met mijn volvo (ligt wel aan de vracht).
Maar rij z'n 1900 km met mijn brandstof.
Afbeelding
Rij in Scania R730 V8
Gebruik V1.7.0 Go-East
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”