Rijbewijs, rijlessen, ervaringen

Voor een praatje over van alles en nog wat.
Plaats reactie
WoKo
Lid
Lid
Contacteer:

Rijbewijs, rijlessen, ervaringen

Bericht door WoKo »

Ik was wel eens benieuwd wanneer iedereen zijn rijbewijs heeft gehaald, of van plan is te halen. En zit je op het moment in de rijlessen, hoever ben je? En wanneer ga je afrijden, kortom hoe staat het ervoor.

Zelf heb ik me rijbewijs in 2011 gehaald, maar moest hem in november 2011 opnieuw laten drukken omdat er stempels bijkwamen (3x raden)
Theorie 2x
Examen 1x

En jullie? Ben eigenlijk super benieuwd hoe het is gesteld.
Nog een vraag, als je nog niet je rijbewijs heb, zou je hem dan dolgraag willen halen? Zo ja waarom?

Zie het allemaal wel :-D
Problemen met Videokaart? Kijk dan hier
jarnelieftink13
Lid
Lid

Re: Rijbewijs, rijlessen, ervaringen

Bericht door jarnelieftink13 »

vrachtwagen auto brommer welk rijbewijs?
ether piraten aan de macht
cojones
Leiding Engelse Site
Leiding Engelse Site

Bericht door cojones »

Ik heb sinds oktober mijn voorlopig rijbewijs voor de auto. Dus ben volop aan het lessen
WoKo
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door WoKo »

Had B en AM en nu heb ik Grootrijbewijs
Problemen met Videokaart? Kijk dan hier
gijsy123
Lid
Lid

Bericht door gijsy123 »

ben bezig met B :P 28 feb theorie examen :thumbup:
MIJN PC
*Windows 10 pro 64
*Samsung SyncMaster t220
*Corsair Obsidian 750D
*Asus Rampage III Extreme x58
*Intel Core I7 980X 5 ghz
*Corsair H80I
*Kingston 12 GB 1600 Mhz
*Msi gtx 970 Gaming 4g
*Samsung 840 pro 250 gb/Samsung f1 HHD 1.5TB
*Harman Kardon 5.1
*logitech g110
*razer Emperator 4g
*AmBx
Anihilation
Ere-Lid
Ere-Lid
Contacteer:

Bericht door Anihilation »

Ik heb m'n B en BE gehaald op respectievelijk 4 augustus en 9 september vorig jaar. Naar mijn ervaring zijn je lessen niks vergeleken met de ervaringen die je opdoet als je zelf achter het stuur zit. Zodra je je rijbewijs hebt, RIJDEN RIJDEN RIJDEN tot je er bij neervalt. Alleen zo zul je binnen een jaar of 5 de meeste zaken in het verkeer gezien hebben. Ga jezelf niet overschatten, ik ken genoeg mensen die daardoor een ontmoeting met boom, sloot of tegenligger gehad hebben en lang niet allemaal zijn ze daar heelhuids vanaf gekomen...

Als je net zoals ik aan medicatie zit die volgens de bijsluiter de rijvaardigheid en het reactievermogen kunnen beïnvloeden (gelul uit de ruimte, echt waar), lever dan gelijk de Eigen Verklaring in bij het CBR, dan kan die maalmolen al aan de gang gaan. Ik heb daardoor 2 maanden vertraging opgelopen en bijna 500 euro verspild. Geen aanrader
Voetje voor voetje, zo kom je verder!

Afbeelding

Afbeelding
Jupie
Lid
Lid

Bericht door Jupie »

ik wil mijn B rijbewijs in februari gaan doen en als dat niet mag dan maar wachten op 18 juli. vindt dat echt zo'n rot regel dat als je na november 2011 17 wordt dat je dan mee doet met de proef, en als je eerder geboren bent niet. het lijkt mij zo dat ouderen juist voorrang hebben dan! (die dus eerder zijn geboren) maar dat ben ik dus van plan. en dan begin ik met een gratis autotje van me ma helemaal voor niks! :D
knippie1
Lid
Lid

Bericht door knippie1 »

ik werd 22-8-2010 18 jaar en toen begon ik meteen met lessen en ik heb men laaste rijbewijs gehaald op 7-2-2011 en dat is men CE dus heb in minder dan een half jaar men B C en CE gehaald :D
DAF 105.410.ssc !!!!!!!!
Jupie
Lid
Lid

Bericht door Jupie »

ik zei dat ik in februari met rijlessen begon dat zou dus deze maand gaan worden, tevens kan dit voor mij nog extra voordelig zijn ivm een kennis :D
Wel heb ik mn heftruck rijbewijs/certificaat en ik kan je verzekeren, heftruck is een stuk moeilijker dan auto!
Anihilation
Ere-Lid
Ere-Lid
Contacteer:

Bericht door Anihilation »

Heftruck moeilijker dan auto? in de zin waarvan? Aangezien ik het een bijzonder slechte vergelijking vind. Zo is een auto gebouwd om personen te vervoeren, een heftruck voor goederen bij intern transport. Een heftruck heeft achterwielsturing, een auto voorwiel. Een auto heeft geen lepels (obviously) en een heftruck rijdt bij lange na niet zo hard als een auto. Dus dit wil je mischien even verduidelijken. En voordat je denkt dat ik maar wat lul in de ruimte, ik heb zelf ruim anderhalf jaar op een heftruck gezeten bij een chemisch bedrijf ;)
Voetje voor voetje, zo kom je verder!

Afbeelding

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “General Talk”