skinnen van verkeersborden

Zie je graag een handleiding ergens van? Laat het hier weten!
Plaats reactie
koningjantje
Lid
Lid
Berichten: 7
Lid geworden op: vr 18 mar 2011, 16:13

skinnen van verkeersborden

Bericht door koningjantje »

als ik bijvoorbeeld met paint een verkeersbord maak, hoe skin ik dat dan met DXTBmp, als welk soort file moet het opgeslagen worden en in welke map moet ik het zetten om het te kunnen gebruiken in de map editor?
Gebruikersavatar
PC-Freak
Lid
Lid
Berichten: 45
Lid geworden op: vr 23 sep 2011, 12:35

Re: skinnen van verkeersborden

Bericht door PC-Freak »

DXTBmp is alleen om een bitmap naar dds om te zetten. Je hebt het bord al geskint in paint, en dan moet je het als dds bestand opslaan in dxtbmp.
dan sleep je het naar je mod bestanden in de mod map met je andere modellen en laat de skin vervangen
Ik geef geen ondersteuning meer met maps maken, en de map editor lessen. Hou hier rekening mee!
Gebruikersavatar
Nicootje
Lid
Lid
Berichten: 285
Lid geworden op: za 22 okt 2011, 08:45
Locatie: Belgie

Re: skinnen van verkeersborden

Bericht door Nicootje »

Ik denk dat je hier zoekt naar de map waar je je geskinde borden moet inkleven uit je base.scs bestand, toch?
Eigenlijk is het heel simpel, je opent je .rar bestand en gaat op zoek naar het .dds bestand waarin je te skinnen verkeersbord zit.
Sleep je .dds bestand in DXTbmp
Exporteer vanuit DXTbmp naar Paint (button met pijltje naar onder)
Skin je bord in Paint
Sluit nu gewoon Paint af
Melding komt "bestand opslaan als norm" en klik nu "ja"
Trek nu in DXTbmp het geskinde bord terug binnen door de button met het pijltje omhoog.
Kies "bestand"
Kies "opslaan als"
Kies DDS Texture
Als locatie kies je bvb "mijn documenten"
Sluit DXTbmp
Open "mijn documenten"
Sleep nu het geskinde .dds bestand terug in je .rar (in de map waar je het hebt uitgesleept)
Kies nu ipv "normaal" voor "opslaan" in de drop down list

Hiermee zou je het moeten gedaan krijgen en je skins gaan bekijken ;)
Plaats reactie

Terug naar “Handleiding Request”