Goedemorgen, het is 10:00 als ik wakker word, als ik vanuit mijn bed de boordcomputer open zie ik dat er een ritje naar Salzburg voor me klaarstaat, wat er in de gele Jansen trailer zit weet ik nog niet.
Als ik wil wegrijden bedenk ik me opeens dat ik zin heb ik een bakje koffie, en de blaas zit ook vol.
De garage is al open, de gastvrije Oostenrijkers vinden het geen probleem dat ik het toilet gebruik.
De blaas is geleegd het bakkie leut ligt te spartelen in mijn slokdarm.
Ik wil net de truck instappen als ik getoeter hoor, het is Jorden (JZtrucking), hij staat te laden op een parkeer bouwplaats ik loop even naar hem toe.

De hand gaat in de lucht, ik hoor de stem van Jorden al: eeeey kerel, alles goed.
P: Met mij is alles prima met jou ook ?
J: Ja het gaat wel, genoeg werk ik mag niet klagen.
P: Nou mooi man, waar gaat de reis naartoe ?
J: Naar Esbjerg en jij dan ?
P: Ik mag even naar de Posped om een trailer verf te laden voor Salzburg, mooi kraantje heb je achterop hangen.
J: Haha Salzburg, twee uurtjes rijden ja, er moet ook nog geld verdient worden, zeker een mooie kraan een Hitachi Zaxis 350 van 41 ton.
P: Zozo das een flinke jongen, dat geld verdienen komt wel goed, ik ga weer naar de truck, spreek je vast nog wel een keer, goede reis en voorzichtig aan.
J: Yoo komt goed jij ook voorzichtig aan .
Ik start de motor en ga linksaf richting Posped, een korte groet en ik neem afscheid van Jorden.
Als ik me meld bij de Posped zit er niemand in het kantoortje, dan eerst aankoppelen en dan maar de papieren regelen, als de Jansen trailer erachter hangt zie ik dat de papieren tussen de luchtslangen hangen, ik kan direct weg.

Na een half uur zie ik zwaailichten in de verte, een grote Politie controle gelukkig mag ik doorrijden.
Verder gebeurd er niks, ik rij met een vaart van 90 over de snelweg, als ik aankom is Salzburg komt de klant met een grote glimlach op me afstappen, Vielen dank, du bist sehr schnell.
Met een simpele Auf wiedersehen verlaat ik het terrein van Transinet.
Op naar de volgende bestemming.
To be continued…