nieuws forum

Voor een praatje over van alles en nog wat.
Jupie
Lid
Lid

Re: nieuws forum

Bericht door Jupie »

als je dat iedere dag kan doen, hoef ik lekker niet meer te werken! :D
jorentje1997
Lid
Lid

Bericht door jorentje1997 »

zou het toch niet proberen :D
k'heb fouten gemaakt en mensen gekwetst,soms zonder controle,,grote mond,soms geëmotioneerd Maar als je het slechte van mij niet aanvaard,dan verdien je ook het beste van mij niet !Ten minste,ik weet wie ik ben,en ik ben daar verdomd trots op
cojones
Leiding Engelse Site
Leiding Engelse Site

Bericht door cojones »

Ik denk dat ze je op den duur wel door hebben
jorentje1997
Lid
Lid

denk het ook :D
k'heb fouten gemaakt en mensen gekwetst,soms zonder controle,,grote mond,soms geëmotioneerd Maar als je het slechte van mij niet aanvaard,dan verdien je ook het beste van mij niet !Ten minste,ik weet wie ik ben,en ik ben daar verdomd trots op
jorentje1997
Lid
Lid

LIVE: rellen in Engeland»
Ook steeds meer agenten op straat in de wijk Peckham
EPA Toegevoegd: dinsdag 9 aug 2011, 10:17
Update: dinsdag 9 aug 2011, 12:07

De Britse hoofdstad Londen wordt al drie dagen in zijn greep gehouden door geweld. Afgelopen nacht zijn opnieuw honderden mensen opgepakt. Voor het eerst hebben de rellen zich ook uitgebreid naar Birmingham, Liverpool en Bristol.

12.12 uur: Nederlandse ooggetuige in Londen
De Nederlandse Joëlla van der Boom werkt bij een marketing bureau in Londen. Ze woont vlak bij de wijk Peckham, waar het gisteren ook erg onrustig was.

"Toen ik gisteren naar huis wilde reden er geen treinen en bussen meer. Ik wilde een taxi nemen, maar het duurde heel lang voordat die kwam. We stonden te wachten bij een supermarkt. Allemaal jongeren renden daar rond, schreeuwden. De politie zat achter ze aan. Ik begreep niet goed wat er allemaal gebeurde. Er werden huizen in brand gestoken, ruiten ingegooid, winkels geplunderd."

"Het gaat helemaal nergens over, het is puur vandalisme. Mensen lijken hun zelfbeheersing helemaal verloren. Dat was gisteren best bedreigend. De politie sloeg jongeren met gummiknuppels, voor het zelfde geld dachten ze dat ik ook bij de relschoppers hoorde. Niemand weet wie bij wie hoort. Ook de jongeren laten gewone mensen niet met rust. Op straat was het erg onveilig, thuis voel ik me nog wel veilig."

12.08 uur: toespraak Cameron
Premier Cameron heeft zojuist voor Downing Street 10 een korte toespraak gegeven. Hij leeft mee met de slachtoffers en met de winkeliers van wie de winkels zijn vernield. Er zal de komende dagen veel meer politie-inzet zijn. Vannacht waren er nog 6000 agenten op de been, de komende nacht is dat 16.000. Dit soort gedrag zal niet onbestraft blijven, zegt Cameron. Hij belooft dat er meer arrestaties volgen. Het recht zal zegevieren.

12.06 uur: Cameron live
Premier Cameron houdt toespraak, live te volgen op Journaal 24.

11.56 uur: fotoserie rellen
Op de website boston.com is een indrukwekkende fotoserie van de rellen in Engeland te vinden.

11.43 uur: Rellen in andere steden
Niet alleen in Londen was het de afgelopen nacht onrustig, ook in andere steden gingen jongeren de straat op. Birmingham, Liverpool, Bristol en Nottingham waren ook erg onrustig. Daar zijn wel minder incidenten gemeld dan in Londen.

11.29 uur: Google maps
Op Google Maps staat een kaart met alle incidenten van de afgelopen dagen. Er is goed te zien dat de rellen al lang niet meer alleen in Tottenham plaats vinden. Op veel verschillende plekken in Londen is de afgelopen dagen wel onrust geweest. Hieronder een overzicht van de rellen per wijk:

11.17 uur: filmpjes
Van de protesten en rellen van gisterenavond zijn tientallen video's online gezet. Waaronder enkele opmerkelijke. Deze video laat zien dat de relschoppers onderling niet eensgezind zijn. Een jongen die gewond is geraakt, wordt door zijn maten beroofd.

En op deze video worden verschillende winkels leeggeplunderd.

11.09 uur: politie zet zwaarder geschut in
De politie in Londen zet sinds vanochtend zwaarder geschut in om een einde te maken aan de rellen. Er rijden gepantserde voertuigen door de straten bij station Clapham Junction. Het gaat om 'Jenkels', een soort zwaar bepantserde politiebusjes. Ze werden ingezet nadat relschoppers een kledingwinkel in lichterlaaie hadden gezet en winkels hadden geplunderd.

10.56 uur: Rellen kosten verzekeraars tientallen miljoenen
Drie nachten rellen in Londen en andere grote steden gaan Britse verzekeraars waarschijnlijk tientallen miljoenen ponden. "Het is nog te vroeg om het volledige beeld van de schade te hebben, maar verzekeraars zijn druk aan het werk om alle claims te verwerken. Daarna hebben we een precies beeld van de totale kosten."

10.38 uur: Engeland - Nederland gaat niet door
De oefenwedstrijd Engeland - Nederland gaat niet door in verband met de rellen in Londen. Dat heeft de KNVB bevestigd.

09.37 uur: Premier Cameron houdt crisisbijeenkomst
Een speciaal crisisteam onder leiding van de Britse premier Cameron komt rond 10.00 uur bij elkaar. De zogenoemde Cobra-groep moet een strategie verzinnen om de rellen tegen te gaan. Ook zal een verklaring worden gezocht waarom de autoriteiten volledig verrast zijn door de geweldsuitbarsting. Premier Cameron brak gisteren zijn vakantie in Italië af vanwege de rellen.

08.21 uur: Engeland-Oranje in gevaar
De vriendschappelijke voetbalwedstrijd tussen Engeland en Nederland gaat mogelijk niet door. De wedstrijd is morgen in het Wembleystadion. De Engelse voetbalbond FA overlegt later vandaag met de politie en morgen wordt definitief de knoop doorgehakt. Voor het duel zijn 70.000 kaarten verkocht.

08.13 uur: Rellen Londen uitgebreid, ook elders rellen
De rellen in Londen hebben zich uitgebreid en voor het eerst is het vannacht ook in andere grote Engelse steden onrustig geweest. In Londen hebben jongeren op minstens twintig plaatsen in achterstandswijken winkels geplunderd en gebouwen en auto's in brand gestoken. Bij de ongeregeldheden viel zeker één zwaargewonde; in de wijk Croydon werd een man van 26 gevonden met meerdere schotwonden.

Het geweld sloeg gisteren over naar Birmingham, Liverpool, Nottingham en Bristol. Ook daar werden winkels geplunderd en branden gesticht en werd er gevochten met de politie

dit filmpje moet je zien van de rellen in londen

http://www.youtube.com/watch?feature=pl ... Gex_ya4-Oo
cojones
Leiding Engelse Site
Leiding Engelse Site

Bericht door cojones »

Dit is echt niet normaal!
Ze steken alles in brand en vernielen alles wat in hun weg staat :c
jorentje1997
Lid
Lid

vind ik ook heb je dat filmpje gezien

mensen zonder gevoelens
cojones
Leiding Engelse Site
Leiding Engelse Site

Bericht door cojones »

Nou ze hebben wel een gevoel. Wraak op de politie omdat ene een gast heeft doodgeknalt
jorentje1997
Lid
Lid

ja maar dat is niet normaal
je zegt wraak op politie dan moeten ze toch wat anders doen dan mensen aanvallen huizen en gebouwen in brand steken en stelen

dat filmpje moet je zien:
er is een jongen in elkaar geslaan zijn vrienden helpen hem opstaan en bestelen hem dan
cojones
Leiding Engelse Site
Leiding Engelse Site

Bericht door cojones »

Daar heb je gelijk in
Plaats reactie

Terug naar “General Talk”