Jelle Vanendert wint deze rit. Zeker verdient, na een solo van 7 km.
Sanchez vluchte later nog weg uit groepje achtervolgers, met grote namen als: Voeckler(Gele trui), gebroeders Schleck, Contador,...
Maar hij kon het gat van 24 sec niet meer dicht rijden.
Tour de France 2011
- Davy.de.Fauw
- Lid
Re: Tour de France 2011
Kopgroep met o.a. L.L. Sanchez en Mollema red het niet, maar Casar springt uit die groep weg, en wordt pas 6 km voor de streep opgeraapt door de demarrerende Vanendert. Die wint, de favorieten geven niets prijs. Rob Ruijgh doet het erg goed: hij wordt 17e en staat nu 21e in het klassement.
kijk is aan, mooi aangevuld 

- Davy.de.Fauw
- Lid
- Davy.de.Fauw
- Lid
Cavendish wint de sprint. Terpstra werd 2 km voor het einde opgeraapt door Gilbert, maar die haalde het ook niet. Geen verschuivingen in het klassement.
- Davy.de.Fauw
- Lid
- Davy.de.Fauw
- Lid
Kopgroep kwam laat weg. Uit die kopgroep won Hushovd, voor Hagen en Hesjedal. Evans en Contador zijn winnaars in het klassement. Basso en de broers Schleck verliezer. Voeckler houdt het geel.
Wat er vandaag met Andy Schleck was weet ik niet. Ging niet mee toen Contador weg reed en kwam veel later binnen.
Hij zij later in een interview dat hij zich goed voelde en goeie benen heeft. Maar daar heb ik wel mijn lichte twijfels over.
Cadel Evans heeft zich overigens helemaal leeg gereden, moest ondersteund worden toen hij aankwam
Hij zij later in een interview dat hij zich goed voelde en goeie benen heeft. Maar daar heb ik wel mijn lichte twijfels over.

Cadel Evans heeft zich overigens helemaal leeg gereden, moest ondersteund worden toen hij aankwam
- Davy.de.Fauw
- Lid
- Davy.de.Fauw
- Lid
Hagen wint, Mollema 2e. In het klassement geven alleen Voeckler en Basso toe, maar hun schade blijft beperkt en Voeckler houdt het geel.