Die op de foto is uit Frankrijk.
Maar je ziet ze ook in zwitserland,Italie,Spanje,overal waar bergachtig terrein is.
Die bakken zijn levensreddend,als je je truck niet meer kan bedwingen berg af,kun je hem daarin sturen en de grind remt hem af.
Beter als de berg afrijden en naar beneden storten.
Wat is een grindbak?
Re: Wat is een grindbak?
Maar stel dat hij te hard rijd, en het grint kan de truck zelfs niet afremmen. Dan lijkt het me toch wel een fataal ongeluk?
-
- Lid
het is al wel beter als dat een vrachtwagen op de snelweg verongelukt en kilometers file veroorzaakt 

dat is waar 

Die grindbak is er speciaal voor gemaakt om die vrachtauto die te hard rijdt af te remmen.
Want als je bergaf je vrachtauto niet meer onder controle hebt,gaat hij steeds harder.
Ik wil wel kijken hoe sterk internet is en rondvragen aan chauffeurs die nu buitenland rijden of ze een foto willen maken van een vrachtauto die in die grindbak terrecht is gekomen.
Maar ik kan niks beloven.
Want als je bergaf je vrachtauto niet meer onder controle hebt,gaat hij steeds harder.
Ik wil wel kijken hoe sterk internet is en rondvragen aan chauffeurs die nu buitenland rijden of ze een foto willen maken van een vrachtauto die in die grindbak terrecht is gekomen.
Maar ik kan niks beloven.
Hier een Amerikaanse grindbak met truck erin.
Zoals je ziet,zakt truck in grind en remt zo af.

Zoals je ziet,zakt truck in grind en remt zo af.
hoe komt hij er nu uit? Is dit met een takelwagen of niet?
Ja,want volgens mij kan die niet meer voor of achteruit.
Wel een slimme uitvinding hé. Truck heeft waarscheinelijk niks van schade in vergelijking met geen grindbak