Een open sourge Truck simulator (starten)

Voor een praatje over van alles en nog wat.
Gesloten
peteredlin
Lid
Lid

Een open sourge Truck simulator (starten)

Bericht door peteredlin »

Hallo,

Ik vraag me af of hier mensen zijn die wel eens denken om een (eigen) simulator te programeren. Ik heb grote bewondering voor de scs simulators maar er zijn altijd limiten waar binnen je kan modden. Bij een eigen simulator (open sourge) is dit compleet anders. Ik wil niet streven naar de kwaliteit van de scs simulators maar naar een flexibele gameplay en zo..

Ik ben ooit een keer gestart met een eigen simulator, alhoewel simulator wel een groot woord is.

Ik had enkele modellen uit Haulin en farming simulator gecombineerd. Je kon met deze modellen over een simplel map rijden en ze bedienen met een anologe joystick.
Toen is mijn harde schijf een keer gecrashed en ben ik niet meer opnieuw gestart.

Ik gebruikte toen een programeer studio die een C+ achtige programmeer taal gebruikte. Een vereenvoudigde vorm.

Ik zou nu wel weer willen proberen zo'n project te starten, maar dan met een groepje mensen.

Dus als iemand er iets voor voelt om bij te dragen of te brainstormen laat het me weten. (kun je modden , programmeren of heb je veel kennis op een andere manier dan ben je welkom)

Ik waarschuw vooraf en geef geen garanties, ik ben maar een amateur.

Dit toppic is bedoeld om te indexeren hoe groot de intrisse is naar een 100% scriptable Truck simulator. (Een constant W.I.P.)
Erwin

Re: Een open sourge Truck simulator (starten)

Bericht door Erwin »

Als je een game wil maken, waarom niet een Dutch Truck Simulator gebaseerd op GTS of eind van het jaar op ETS2?
Ik kan je hier niet in helpen met echt het maken (Site etc. druk genoeg) maar kan je wel tips geven over wat je juist niet moet doen en/of wel.
Ik heb namelijk veel geleerd van de poging om een nl/be map te maken.
WoKo
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Een open sourge Truck simulator (starten)

Bericht door WoKo »

Topic gesloten
Dit topic is nu gesloten, heb je nog vragen en/of wil je het graag weer geopend Slotjezien?
Stuur een bericht naar één van de admins/moderators o.v.v. reden van heropening en een ingesloten topic-link.
Problemen met Videokaart? Kijk dan hier
Gesloten

Terug naar “General Talk”