Paint.net is een veel geavanceerder programma. Ik denk niet dat je heel ver met Paint zelf komt.
Als ik iets moet skinnen gebruik ik Photoshop, maar dit betaald. Verder schijnen GIMP en Photofiltre ook aanraders te zijn, althans ik heb er veel van gehoord.
Ik raad je eerst aan al deze programma's eens uit te proberen. Sowieso om te kijken wat je fijner vindt werken.
Verder zou ik Photoshop niet kopen, want het is vrij moeilijk. Ik zou zeker niet met Photoshop beginnen.
Alvast veel succes!
Scania R420 6X2 J. De Kleijn BV Venlo / Walkro Group Ik geef geen aandacht aan requests via PB. Gelieve hier rekening mee te houden!
Maar je wilt dus zeker weten bij Paint.net blijven?
GIMP en Photofiltre gebruiken ook veel mensen. In ieder geval, als je Paint.net gebruikt, denk ik dat je Paint.net moet openen en dan gewoon de color, of bodybasic openen in Paint.net.
De skin van de truck heet vaak color.dds op body.dds, of bodybasic.dds
Voor details en het kenteken etc. heb je vaak details.dds of tex1.dds, iets in die richting, maar dat moet je allemaal maar eens openen, dan zie je het vanzelf.
Ik denk dat je de DDS even op je bureaublad moet plaatsen en die vanuit Paint.net openen.
Denk eraan, bij Paint.net kun je DDS bestanden direct openen, bij andere bewerkingsprogramma's heb je DXTbmp nodig. Maar ik zou het dan gewoon bij Paint.net houden.
Als je de color, of bodybasic geopend hebt, wijst het meeste zich van zelf. Je ziet waar de deuren zitten etc. En kom je er niet uit moet je gewoon eventjes puzzelen. Op een onbekend vlak kun je een dikke streep zetten, en dan kun je ingame kijken waar de streep zit, en dan weet je wat het onbekende vlak is.
Scania R420 6X2 J. De Kleijn BV Venlo / Walkro Group Ik geef geen aandacht aan requests via PB. Gelieve hier rekening mee te houden!