Voor de scs coolliner:
vehicle/truck/krone/cool_liner/cool_liner.pmd
de truck paint material voor deze is
/automat/9a/9a6487d922f0bed9.mat\
als je die opend zie je:
material : "eut2.truckpaint.rfx" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/krone/cool_liner/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/material/environment/vehicle_reflection.tobj"
texture_name[1] : "texture_reflection"
add_ambient : 0
diffuse : { 1 , 1 , 1 }
env_factor : { 0.0100228 , 0.0100228 , 0.0100228 }
fresnel : { 0.2 , 0.9 }
shininess : 25
specular : { 0.132868 , 0.132868 , 0.132868 }
}
om er meer glans op te krijgen, moet je van de volgende material opties, de waarden verhogen:
specular : { 0.132868 , 0.132868 , 0.132868 } ==> specular : { 0.5 , 0.5 , 0.5 }
shininess : 25 ==> shininess : 60
env_factor : { 0.0100228 , 0.0100228 , 0.0100228 } ==> env_factor : { 0.2 , 0.2 , 0.2 }
of wat hoger of lagere waarden...even spelen en uitproberen tot
je het gewenste resultaat krijgt.
succes..
Trailers in hoogglans
-
- Lid
- Berichten: 64
- Lid geworden op: ma 05 sep 2016, 09:41
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Trailers in hoogglans
Allereerst natuurlijk hartelijk dank voor je inzet en uitleg.
De verwijzing die je opgeeft kan ik nergens vinden.
Vanzelfsprekend ga ik dan zelf ook even op zoek want misschien staat het bij jou ergens anders.
Maar ik ga er van uit dat je ook de directory van ETS2 Studio heb gekozen.
Ik weet ook niet welke versie je hebt maar die van mij is V07.01 en
Het enige wat ik kan vinden wat er op lijkt zag ik in onderstaande directory:
ETS2 Studio 07.01/data/trailers/default/scs.coolliner/vehicle/trailer_eu/{{InternalName}}/materials
Daarin staan 11 .mat bestanden en 1 daarvan voldoet enigszins aan jou beschrijving en dat is deze:
f1f73393f6994181fec05b4dc696b81fb251da.mat
Bij jou begint hij met Material :"eut2.truckpaint.rfx" maar die kan ik nergens vinden en dus heb ik misschien de verkeerde te pakken.
material : "eut2.dif.spec.add.env" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/material/environment/vehicle_reflection.tobj"
texture_name[1] : "texture_reflection"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
env_factor : { 0.5 , 0.5 , 0.5 }
fresnel : { 0.2 , 0.9 }
reflection :30
shininess : 90
specular : { 0.5 , 0.5 , 0.5 }
Zoals je ziet heb ik alles hoger gezet en ook al hoger geprobeerd dan jij opgeeft maar zonder enig resultaat.

De verwijzing die je opgeeft kan ik nergens vinden.
Vanzelfsprekend ga ik dan zelf ook even op zoek want misschien staat het bij jou ergens anders.
Maar ik ga er van uit dat je ook de directory van ETS2 Studio heb gekozen.
Ik weet ook niet welke versie je hebt maar die van mij is V07.01 en
Het enige wat ik kan vinden wat er op lijkt zag ik in onderstaande directory:
ETS2 Studio 07.01/data/trailers/default/scs.coolliner/vehicle/trailer_eu/{{InternalName}}/materials
Daarin staan 11 .mat bestanden en 1 daarvan voldoet enigszins aan jou beschrijving en dat is deze:
f1f73393f6994181fec05b4dc696b81fb251da.mat
Bij jou begint hij met Material :"eut2.truckpaint.rfx" maar die kan ik nergens vinden en dus heb ik misschien de verkeerde te pakken.
material : "eut2.dif.spec.add.env" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/material/environment/vehicle_reflection.tobj"
texture_name[1] : "texture_reflection"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
env_factor : { 0.5 , 0.5 , 0.5 }
fresnel : { 0.2 , 0.9 }
reflection :30
shininess : 90
specular : { 0.5 , 0.5 , 0.5 }
Zoals je ziet heb ik alles hoger gezet en ook al hoger geprobeerd dan jij opgeeft maar zonder enig resultaat.

-
- Lid
- Berichten: 64
- Lid geworden op: ma 05 sep 2016, 09:41
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Trailers in hoogglans
Dit zijn alle bestanden van de coolliner.
Nummer 11 heb ik dus aangepast.
1. material : "eut2.lamp.add.env" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/lamp_mask.tobj"
texture_name[1] : "texture_mask"
texture[2] : "/material/environment/vehicle_reflection.tobj"
texture_name[2] : "texture_reflection"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
env_factor : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
fresnel : { 0.2 , 0.9 }
shininess : 60
specular : { 0.603827 , 0.603827 , 0.603827 }
2. material : "eut2.dif.spec" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
reflection : 30
shininess : 50
specular : { 0.0604507 , 0.0604507 , 0.0604507 }
3. material : "eut2.dif.spec.mult.dif.spec" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/empty.tobj"
texture_name[1] : "texture_mult"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
reflection : 30
shininess : 50
specular : { 0.132868 , 0.132868 , 0.132868 }
4.material : "eut2.dif.spec.mult.dif.spec" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/paintjob_krone.tobj"
texture_name[1] : "texture_mult"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
reflection : 30
shininess : 50
specular : { 0.132868 , 0.132868 , 0.132868 }
5.material : "eut2.shadowonly" {
shadow_bias : 0
}
6.material : "eut2.dif.spec.mult.dif.spec" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/bcp.tobj"
texture_name[1] : "texture_mult"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
reflection :30
shininess : 50
specular : { 0.132868 , 0.132868 , 0.132868 }
7.material : "eut2.fakeshadow" {
shadow_bias : 0
}
8.material : "eut2.dif.spec" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
reflection : 30
shininess : 50
specular : { 0.447988 , 0.447988 , 0.447988 }
9.material : "eut2.lamp.add.env" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/lamp_mask.tobj"
texture_name[1] : "texture_mask"
texture[2] : "/material/environment/vehicle_reflection.tobj"
texture_name[2] : "texture_reflection"
add_ambient : 0
diffuse : { 8.0 , 8.0 , 8.0 }
env_factor : { 0.380056 , 0.380056 , 0.380056 }
fresnel : { 0.2 , 0.9 }
shininess : 90
specular : { 0.447988 , 0.447988 , 0.447988 }
10.material : "eut2.dif.spec" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/rear_trailer_new.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
reflection : 30
shininess : 50
specular : { 0.214041 , 0.214041 , 0.214041 }
11.material : "eut2.dif.spec.add.env" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/material/environment/vehicle_reflection.tobj"
texture_name[1] : "texture_reflection"
add_ambient : 0
diffuse : { 5.0 , 5.0 , 5.0 }
env_factor : { 0.5 , 0.5 , 0.5 }
fresnel : { 0.2 , 0.9 }
reflection :30
shininess : 90
specular : { 0.5 , 0.5 , 0.5 }
Nummer 11 heb ik dus aangepast.
1. material : "eut2.lamp.add.env" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/lamp_mask.tobj"
texture_name[1] : "texture_mask"
texture[2] : "/material/environment/vehicle_reflection.tobj"
texture_name[2] : "texture_reflection"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
env_factor : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
fresnel : { 0.2 , 0.9 }
shininess : 60
specular : { 0.603827 , 0.603827 , 0.603827 }
2. material : "eut2.dif.spec" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
reflection : 30
shininess : 50
specular : { 0.0604507 , 0.0604507 , 0.0604507 }
3. material : "eut2.dif.spec.mult.dif.spec" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/empty.tobj"
texture_name[1] : "texture_mult"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
reflection : 30
shininess : 50
specular : { 0.132868 , 0.132868 , 0.132868 }
4.material : "eut2.dif.spec.mult.dif.spec" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/paintjob_krone.tobj"
texture_name[1] : "texture_mult"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
reflection : 30
shininess : 50
specular : { 0.132868 , 0.132868 , 0.132868 }
5.material : "eut2.shadowonly" {
shadow_bias : 0
}
6.material : "eut2.dif.spec.mult.dif.spec" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/bcp.tobj"
texture_name[1] : "texture_mult"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
reflection :30
shininess : 50
specular : { 0.132868 , 0.132868 , 0.132868 }
7.material : "eut2.fakeshadow" {
shadow_bias : 0
}
8.material : "eut2.dif.spec" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
reflection : 30
shininess : 50
specular : { 0.447988 , 0.447988 , 0.447988 }
9.material : "eut2.lamp.add.env" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/lamp_mask.tobj"
texture_name[1] : "texture_mask"
texture[2] : "/material/environment/vehicle_reflection.tobj"
texture_name[2] : "texture_reflection"
add_ambient : 0
diffuse : { 8.0 , 8.0 , 8.0 }
env_factor : { 0.380056 , 0.380056 , 0.380056 }
fresnel : { 0.2 , 0.9 }
shininess : 90
specular : { 0.447988 , 0.447988 , 0.447988 }
10.material : "eut2.dif.spec" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/rear_trailer_new.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
add_ambient : 0
diffuse : { 1.0 , 1.0 , 1.0 }
reflection : 30
shininess : 50
specular : { 0.214041 , 0.214041 , 0.214041 }
11.material : "eut2.dif.spec.add.env" {
texture[0] : "/vehicle/trailer_eu/cool/textures/cool_liner.tobj"
texture_name[0] : "texture_base"
texture[1] : "/material/environment/vehicle_reflection.tobj"
texture_name[1] : "texture_reflection"
add_ambient : 0
diffuse : { 5.0 , 5.0 , 5.0 }
env_factor : { 0.5 , 0.5 , 0.5 }
fresnel : { 0.2 , 0.9 }
reflection :30
shininess : 90
specular : { 0.5 , 0.5 , 0.5 }
Re: Trailers in hoogglans
Materials met eut2.lamp en fakeshadow zou ik niet veranderen..
als er geen eut2. truckpaint is dan enkel en eerst die met
mult erin veranderen..
good luck..
als er geen eut2. truckpaint is dan enkel en eerst die met
mult erin veranderen..
good luck..
-
- Lid
- Berichten: 64
- Lid geworden op: ma 05 sep 2016, 09:41
- Locatie: Leiden
- Contacteer:
Re: Trailers in hoogglans
Helaas, geen enkel resultaat. 
