Instellen van vooruit en achteruit

Problemen met het spel? Misschien kunnen wij u helpen!
Plaats reactie
Thunder2016
Lid
Lid
Contacteer:

Instellen van vooruit en achteruit

Bericht door Thunder2016 »

Hallo allemaal,
Zaterdag heb ik Euro Trucksimulator 2 gekocht en vandaag een stuur en pedalen omdat rijden met een muis en toetsenbord niet echt lekker werkt.
Omdat ik natuurlijk helemaal onbekend ben met de simulator en het instellen van alle knoppen stel ik hier even mijn vraag.
Het toewijzen van knoppen en pedalen is allemaal wel goed gegaan, maar het instellen naar de achteruit werkt niet en krijg het maar niet voor elkaar. Ik zal heus iets fout ingesteld hebben maar kom daar maar eens achter. Ik begrijp dat er nu wat informatie nodig is om mij te kennen helpen. Hieronder schrijf ik dus wat info op waarvan ik denk dat het nodig is. Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik dat wel.
Stuurwiel: Thrustmaster Ferrari Racing Wheel - Red Legend Edition. http://www.thrustmaster.com/nl_NL/produ ... nd-edition
Windows 7 64 bits
Gas geven lukt en remmen dus ook. maar welke knop ik op het stuurwiel ook toewijs aan de achteruit, niets werkt.
Bij de instellingen staat er REM/ACHTERUIT en met het toetsenbord werkte dat toen ik nog geen wheel en pedalen met de DOWN toets.
Als de remt en je stond stil en dan nogmaals op DOWN klikken dan ging hij in de achteruit.
Bij Type besturing kan ik kiezen uit Stuur of Gamepad en Joystick en daar heb ik Stuur geselecteerd.
Versnellingsbak: Realistisch automatisch
Adaptieve automatische Transmissie: aangevinkt.

H-Shifter (zelf geen idee waarvoor dat is) staat op BEREIK
Versnellingsbak installingen: Makkelijk en waarschuwingsgeluiden.
Versnellingspook: achteruit staat op de Joy Hat schakelaar op het stuur maar werkt niet. Welke knop ik hier ook toewijs, hij werkt niet.
1e t/m de 5e versnelling op de Joyknop 8,9,10,11 en 12
6e versnelling: Joy ontbreekt
Versnellingspook 1: N/A
Versnellingspook 2: N/A
Gebruik schakelaar i.p.v. knoppen: kan ik niet aan of afvinken
Automatische versnellingsbak: Vooruit N/A
Automatische versnellingsbak: Achteruit Joyknop 4 (op het stuur maar werkt niet-truck gaat niet in de achteruit)

TOETSEN EN KNOPPEN

Gaspedaal: Joy Knop 7 (pedalen)
Rem/Achteruit Joy Knop 6 (pedalen) Rem werkt maar achteruit niet.

Richtingaanwijzer links: Joy Hat-schakelaar links
Richtingaanwijzer rechts: Joy Hat-schakelaar rechts

Nou, ik hoop dat iemand mij kan helpen met het goed instellen van het overschakelen van voor naar achteruit op het stuur.
Polar
Lid
Lid
Contacteer:

Re: Instellen van vooruit en achteruit

Bericht door Polar »

Simpel, dit stuur heeft geen h-shifter en is dan ook niet in te stellen. Je gaat even naar het menu van het stuur en de pedalen in ETS2 en je kiest ipv H-shifter opeenvolgend.
Nu kan je je je flippers/flappers instellen om te schakelen en en knop instellen om je combinatie in z'n achteruit te zetten, that's all dude ;)
Wie geen fouten maakt in het leven zal nooit leren en verder komen.
Thunder2016
Lid
Lid
Contacteer:

Bedankt, gelukt! :thumbup:

Nog even een vraag over de instellingen voor stuur, pedalen en andere opties die je maakt in ETS2 , kan je die opslaan? Of kan je een map kopiëren waar de instellingen in staan. En ook bijvoorbeeld een map met al je vorderingen. Stel, je moet je PC opnieuw installeren, dan zou je dus weer van voor af aan moeten beginnen. Verder heb ik ook een site gezien met allerlei MODS en Trailers.
http://www.modland.net/euro-truck-simulator-2/

Erg gaaf, maar is dit een goede en betrouwbare website? En kan je deze Mods gewoon in de map Mods zetten of moeten ze geïnstalleerd worden? Ik heb er twee gedownload en in de map Mods geplaatst. Een van een trailer en een voor geld maar er gebeurd niets.
willy1962
Lid
Lid

Bericht door willy1962 »

meestal is een mod ( SCS bestand ) ingepakt in een winrar bestand deze pak je dan uit en zet je in je modmap.
je moet de mod activeren ( aanzetten ) in de modmanager. anders werkt de mod niet.
in het scherm waar je ook voor rijden kan kiezen zit een tab " over "
als je hierop klikt krijg je 3 nieuwe tabs eentje heet trailer als je daarop klikt kan je de trailers zien die in je spel zitten.
Polar
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Polar »

Als je je profiel map regelmatig opslaat dan kun je die altijd weer terugzetten want daarin staan je configuraties en save games.
Wie geen fouten maakt in het leven zal nooit leren en verder komen.
Thunder2016
Lid
Lid
Contacteer:

willy1962 schreef: je moet de mod activeren ( aanzetten ) in de modmanager. anders werkt de mod niet.
Ik zie bij mij nergens een Modmanager.
Onderaan mijn scherm staat de melding: "Doordat je mods hebt geïnstalleerd, is er geen ondersteuning beschikbaar. Mocht je problemen ondervinden tijdens het spelen, probeer dan eerst de mods uit te schakelen."

Geen idee hoe ik die aan of uit moet zetten.
Ik heb er een keer een uit de map Mods verwijderd maar dan moet ik een eerdere savegame laden.
willy1962
Lid
Lid

Bericht door willy1962 »

welke game versie heb je ?
van wat jij nu zegt ben je al één veld / scherm te ver .
als je een te oude game versie hebt dan heb je geen modmanager.
en dan werken alle nieuwe mods zeker niet.
de huidige game versie is 1.24.1.als je deze versie niet hebt kan je voorlopig gaan updaten.
en de nieuwe beta versie 1.25 is er ook al.
willy1962
Lid
Lid

Bericht door willy1962 »

het scherm waar de modmanager in zit.
Afbeelding
het scherm dat je krijgt als je modmanager aanklikt.
Afbeelding
de groene stip geeft aan dat je mod geactiveerd is. als je mod niet werkt of niet capabel met de game versie is , is de stip rood.
in de kolom rechts kan je zien op welke plaats je mod staat.
Thunder2016
Lid
Lid
Contacteer:

Nou, dat ziet er bij jullie heel anders uit, handig die modmanager.

Ik heb wel V.1.24.3.2 maar ik zie dat jullie de 64 bit versie hebben en bij mij staat er 32 bit. Daar zit denk ik het probleem.
Waarschijnlijk heb ik dan de verkeerde versie gekocht. Moet ik nu de 64 bit versie kopen? Daar baal ik dan wel van natuurlijk.
Of is dat te upgraden naar 64 bit? Ik heb op de website niet gezien dat er een 32 en 64 bits versie is.
willy1962
Lid
Lid

Bericht door willy1962 »

nee je hoeft niets te kopen. !! valt mee hé
ga naar je C schijf > program files (x86) > euro truck simulator 2 > bin
daar zie je twee mappen : win_x64 / win_x86
open win_x64 en kopieer als snelkoppeling naar bureaublad de euro truck simulator 2 toepassing (bestand)
als je daarna je spel opstart heb je de 64 bit versie.
dit zie je zoals op de eerste foto links bovenin samen met je game versie.
je PC moet wel sterk genoeg zijn om dit te doen.
je kan ook hier even kijken (vond ik na zoeken op google )(google kan je vriend zijn)
http://trucksimulators.nl/forum/viewtopic.php?t=15296
als de 64 bit werkt zou ik wel de 32 bit snelkoppeling verwijderen dan kan je je niet vergissen met je spel opstarten.
je kan hem later altijd terug zetten zoals je het met de 64 bit versie doet.

succes ; hoor wel als er nog vragen zijn.
Plaats reactie

Terug naar “Technische support / Bugs”