[TIP] Vanaf meer computers spelen met zelfde profiel

Problemen met het spel? Misschien kunnen wij u helpen!
Plaats reactie
phoebe
Lid
Lid

[TIP] Vanaf meer computers spelen met zelfde profiel

Bericht door phoebe »

Hoi,

Ik speel wel eens boven op mijn gamePC, maar ook wel eens gezellig beneden aan de eettafel op mijn laptop.

Elke keer als ik dan ergens anders speel, en ik begin met spelen bedenk ik me...Oh ja...De Euro Truck directory vergeten te kopiëren. En dan kan ik weer naar boven lopen om dat te doen. Dat is vervelend en daar moest maar eens een eind aan komen. Dus zoeken naar een oplossing, en die gevonden. Dus ik dacht: die deel ik even.

Het idee is dat ik mijn profiel op een netwerkschijf opsla. Maar, Euro Truck Simulator kan alleen opslaan in je 'Mijn Documenten/Euro Truck Simulator 2' directory. Daar is een oplossing voor. Windows kan deze directory naar een andere plaats (op het netwerk) laten wijzen. Waardoor, als er iets in 'Mijn Documenten/Euro Truck Simulator 2' wordt geschreven of gelezen, dat eigenlijk vanaf het netwerk wordt gedaan.

Hoe je het doet is heel eenvoudig.

Mijn game directory: C:\Users\phoebe\Documents\Euro Truck Simulator 2
Mijn netwerk drive: N:\Euro Truck Simulator 2

Stappenplan:
0. Vooraf een backup maken van de game directory is altijd een goed plan :)
1. Open een command prompt als administrator (Windows toets -> Zoeken -> cmd -> Rechtsklikken op cmd.exe -> Uitvoeren als Administrator)
2. Voer het volgende commando uit (directories naar eigen smaak aanpassen):
mklink /D "C:\Users\wij\Documents\Euro Truck Simulator 2" "N:\Euro Truck Simulator 2"
3. Voer dit ook op elke andere PC waar je Euro Truck Simulator op draait uit.
4. BELANGRIJK: Zorg dat je overal dezelfde versie van Euro Truck Simulator draait.

Zo, klaar! Je hoeft dit maar één keer uit te voeren, bij een herstart onthoud de computer dit. Onthoud goed, dat alles wat je schrijft en verandert in deze directory: "C:\Users\phoebe\Documents\Euro Truck Simulator 2", dus op de netwerkschijf verandert.

Hoop dat jullie hier iets aan hebben.
Richard980
Lid
Lid
Contacteer:

Re: [TIP] Vanaf meer computers spelen met zelfde profiel

Bericht door Richard980 »

Eigenlijk kan je dit op alle games toepassen.
WAT? ZWARTE KAT!
Plaats reactie

Terug naar “Technische support / Bugs”