[ VRAAG ] ken geen mods meer uitzetten in patch 1.4.1

Problemen met het spel? Misschien kunnen wij u helpen!
Plaats reactie
Michel29
Lid
Lid
Contacteer:

[ VRAAG ] ken geen mods meer uitzetten in patch 1.4.1

Bericht door Michel29 »

hallo

heb patch 1.4.1 geinstalleert maar als ik mods wil uitzetten krijg ik een melding,is er een oplossing voor?

mvg michel29
Calzone
Lid
Lid

Re: ken geen mods meer uitzetten in patch 1.4.1

Bericht door Calzone »

Die melding is alleen om te waarschuwen dat er mods missen, waardoor er mogelijk problemen ontstaan. Je kunt gewoon je laatst opgeslagen spel(bovenste) laden.
Bart
Lid
Lid

Bericht door Bart »

Het komt wel vaker voor dat mensen "een melding" krijgen. (Vlak na 1.3.1 kregen mensen "een melding onder in het menu" dat zogezegd de mods niet weer werken)

Tip: léés de melding ook, dan weet je toch dat er niets aan de hand is?
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
Michel29
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Michel29 »

kijk deze melding misschien is dit duidelijker en ja die van 1.3.1 die ken ik die vind ik niet zo heel erg.

Afbeelding
Bart
Lid
Lid

Bericht door Bart »

Er komt ook bij te staan dat er sinds je laatste spel mods zijn verwijdert. Als je weet dat het geen kwaad kan je gewoon je savegame laden.

Let in ieder geval op dat als je een mod uit de modmap haalt terwijl die nog ergens op een van je trucks zit, dat vroeger of later je spel zal crashen.
Éérst accessoires van je trucks verwijderen, en dán pas uit de modmap halen. Behalve skins, als je een skin verwijdert die nog in gebruik is zal het spel dit merken en de truck automatisch een andere kleur geven.
Michel29
Lid
Lid
Contacteer:

Bericht door Michel29 »

ja dat snap ik wel maar waarom doet ie dat niet bij 1.3.1 daar kon je gewoon mods aan en uitzetten nadat je een rit had gereden
Calzone
Lid
Lid

Bericht door Calzone »

Als extra duidelijk waarschuwing. Zoals je al zei, jij, en met jou vele andere, hebt die waarschuwing nooit gezien in 1.3.1, want dat was gewoon een stukje teskt onder in beeld. Aangezien veel problemen met het spel door mods komen en de meeste mensen daar niet de problemen achter zoeken, heeft SCS de waarschuwing op deze manier duidelijker gemaakt. Helaas blijkt nu maar weer dat nog steeds niemand het leest.
Truckerthom
Lid
Lid

Bericht door Truckerthom »

heb hetzelfde, kan met geen mogenlijkheid een savegame meer laden.
heb dus een mod verwijdert die ik niet gebruikte, en kan sinds nu geen enkele savegame meer laden, aka moet opnieuw beginnen??
Calzone
Lid
Lid

Bericht door Calzone »

Als het een map mod of tuningsmod is, is de kans groot dat je hem inderdaad niet meer kan laden. Als je alleen de waarschuwing krijgt die je hierboven ziet kun je hem gewoon laden.
Bart
Lid
Lid

Bericht door Bart »

Truckerthom schreef:heb hetzelfde, kan met geen mogenlijkheid een savegame meer laden.
heb dus een mod verwijdert die ik niet gebruikte, en kan sinds nu geen enkele savegame meer laden, aka moet opnieuw beginnen??
Het kán wel. Als je en waarschuwing krijgt wil dat niet meteen zeggen dat het niet kan! Deze waarschuwingen heeft SCS erin gestopt zodat ze kunnen zeggen "Had je maar moeten lezen" als ze weer gebombardeerd worden met klachten over crashes ;)

De procedure voor het verwijderen van mods is nog altijd hetzelfde, en zal altijd hetzelfde blijven;

- Verwijder je een map?
Mod verwijderen, en nieuwe savegame starten

- Verwijder je een standalone trailer mod?
Mod verwijderen, en nieuwe savegame starten

- Verwijder je een mod die iets TOEVOEGT in plaats van iets VERVANGT? (denk aan accessoires, cabines en andere onderdelen)
Indien de betreffende mod nog gebruikt wordt, eerst van de truck(s) af halen en dán pas verwijderen

- Andere mods kunnen gewoon zonder pardon verwijderd worden.
Plaats reactie

Terug naar “Technische support / Bugs”