[ VRAAG ] ETS2 loopt niet soepel.
- Ray50
- Lid
[ VRAAG ] ETS2 loopt niet soepel.
Ik zie op mijn scherm tijdens het spelen van ETS2 dat het niet echt vloeiend loopt. Er zijn momenten dat hij schokt of ineens even versnelt. Aan mijn pc kan het niet liggen, splinternieuw, bijna high end en helemaal up to date. Kan dit een mod probleem zijn?
- ETS Rijder
- Ere-Lid
- Contacteer:
Re: ETS2 loopt niet soepel.
Wat zijn je hardwarespecificaties als ik vragen mag?
Misschien nog eens controleren of er een driver/update voor je videokaart is?
Misschien heb je je systeem overgeklokt, waardoor het niet soepel draait?
Misschien nog eens controleren of er een driver/update voor je videokaart is?
Misschien heb je je systeem overgeklokt, waardoor het niet soepel draait?

Heb je een vraag? Schroom niet om (ons) te vragen.
Mijn PC hoort ook volledig "up to date" te zijn en ook hier kan ik de instellingen niet volledig benutten. Schaling staat bij mij op 200 procent, alleen voor screenshots zet ik hem af en toe op 400.
Gebruik toch Photoshop, met je Paint...
- Ray50
- Lid
Ik heb een AMD FX-8350 met een XFX HD7970 Double Dissipation en G.Skill 8 GB DDR3-1600 geheugen. Het spel draait vanaf een Crucial 256 Gig SSD. Alles perfect weergegeven op mijn Iiyama Prolite G2773Hs 120Hz. Amd driver is up to date.
Mods zijn in mijn ogen altijd af te raden, ze maken het spel misschien leuker voor sommige, maar maken het spel aantoonbaar instabieler en trager. Vaak komt dit doordat mods niet geoptimaliseerd zijn voor de engine, (teveel polygons etc.).
Je kan dus even checken of dit zonder mods wel soepel draait.
Verder ondersteunt ets2 een refreshrate van max 60hz.
Je kan dus even checken of dit zonder mods wel soepel draait.
Verder ondersteunt ets2 een refreshrate van max 60hz.
- Ray50
- Lid
Het spel ondersteunt ook 120hz en het heeft geen effect gehad toen ik het terugzette naar 60hz, alleen visueel.
De mods die ik gebruik doen geen grafische veranderingen aan het spel. Ik speel Crysis 3 en Far Cry 3. Alles staat op zijn hoogst en mijn pc geeft geen krimp.
De mods die ik gebruik doen geen grafische veranderingen aan het spel. Ik speel Crysis 3 en Far Cry 3. Alles staat op zijn hoogst en mijn pc geeft geen krimp.
Hmm, als je switch naar openGL of DirectX, maakt dat enig verschil?
Via:
All Programs -> Euro Truck Simulator 2 -> Troubleshooting
Kun je DirectX of OpenGL selecteren.
--
Je geeft ook aan een splinternieuwe PC te hebben, met ik vermoed dan W8? Ik merk regelmatig bij vrienden met deze OS, dat sommige games niet standaard op de videokaart gebruiken maar de geïntegreerde, raar, maar waar en voornamelijk bij NVIDEA, nu heb jij XFX/RADEON kaart en ik heb geen idee of dat daar ook het geval is, maar ja, niet geschoten altijd mis.
--
Verder is Far Cry 3 etc, niet te vergelijken met SCS Software, ze draaien een compleet andere engine, zijn een compleet ander bedrijf met een VEEEEL minder budget, vandaar dat de game ook niet zo geoptimaliseerd kan zijn voor elk systeem.
Via:
All Programs -> Euro Truck Simulator 2 -> Troubleshooting
Kun je DirectX of OpenGL selecteren.
--
Je geeft ook aan een splinternieuwe PC te hebben, met ik vermoed dan W8? Ik merk regelmatig bij vrienden met deze OS, dat sommige games niet standaard op de videokaart gebruiken maar de geïntegreerde, raar, maar waar en voornamelijk bij NVIDEA, nu heb jij XFX/RADEON kaart en ik heb geen idee of dat daar ook het geval is, maar ja, niet geschoten altijd mis.
--
Verder is Far Cry 3 etc, niet te vergelijken met SCS Software, ze draaien een compleet andere engine, zijn een compleet ander bedrijf met een VEEEEL minder budget, vandaar dat de game ook niet zo geoptimaliseerd kan zijn voor elk systeem.
- Ray50
- Lid
Re: [ VRAAG ] ETS2 loopt niet soepel.
Ik draai Win7 en mijn moederbord heeft geen ingebouwde videokaart. Kan dus de optie van OpenGl of DirectX proberen. Je hebt gelijk wat het verschil betreft tussen Far cry 3 en Scs software. Laat het wel weten.
- Ray50
- Lid
Zit weinig of geen verschil tussen OpenGL of DirectX. Wat mij wel opvalt zijn nog steeds de glitches of artifacts die ik soms zie. Mijn videokaart is 6 weken in de rma geweest bij de fabrikant, maar die heeft hem als niet defect getest.
- ETS Rijder
- Ere-Lid
- Contacteer:
Misschien gebruik je Mods die het spel verstoren?

Heb je een vraag? Schroom niet om (ons) te vragen.