Beste ETS rijders,
Ik heb een vraag?
Ik heb ETS2 nu een aantal maanden en ik speel het geregeld.
Nu zit ik met een vervelend probleem... Ik heb sinds een aantal weken / maanden last dat mijn monitor van de pc op standby gaat en dat tijdens het spelen van het spel.
Het scherm gaat op zwart maar het gekke is dat de muziek gewoon door gaat.
Dus het spel loop niet vast zou je zeggen.
Vervolgens ben genoodzaakt om mijn pc een harde reset te geven, anders gebeurd er niks en reageren op commando's werkt ook niet.
Weet iemand wat het is of zou kunnen zijn?
Of het een bug is bijvoorbeeld.
Ik heb een 2de monitor er naast staan... zou het eventueel daar aan kunnen liggen?
Groetjes, sz1979
[ VRAAG ] last van monitor op standby tijdens het spelen
Re: Steeds vaker last van monitor op standby tijdens het spe
Aan de 2e monitor zal het vast niet liggen. Speel je met mods? Zoja, haal ze er is uit en probeer het is. 9 van de 10 keer zijn mods de boosdoeners.
Re: [ VRAAG ] last van monitor op standby tijdens het spelen
het zou kunnen dat je computer te warm wordt. als dit gebeurt krijg je geen waarschuwing en je scherm wordt opeens zwart. Ik heb dit probleem een tijd gehad bij sommige spellen. controleer even of al je ventilatoren het nog goed doen.
Vermoed ook dat je pc veelste warm wordt. Contr je temp is met een extern programma op je pc Zelf gebruik ik speccy van Pirriform Geeft precies aan wat je temp is en wat er in je pc zit.
Er zijn ook wel progammas om je pc op zijn donder tegeven om te kijken wat ie doet op max belasting maar dat hoeft van mij niet:)
Er zijn ook wel progammas om je pc op zijn donder tegeven om te kijken wat ie doet op max belasting maar dat hoeft van mij niet:)
Bedankt voor jullie tips
en voor het mee denken...
Aan de mod kan het in ieder geval niet liggen omdat ik geen mod gebruik.
Ik gebruik zelf een programma SIW (System Information for Windows) Waarop ik mijn systeem op kan uitlezen.
Ik ga kijken of er er achter kan komen wat de oorzaak kan zijn.
Groetjes, sz1979
Ik heb eens met mijn verkoudheid
zitten op letten wat er nu gebeurt.
Ik heb de kwaliteit van ETS2 verlaagt om te zien of het misschien daar aan lag(leek mij sterk) maar je weet het maar nooit.
De conclusie is dat het daar niet aan ligt.
Uit eindelijk toen het probleem zich weer voor deed. Merkte ik niet alleen het scherm op zwart ging maar ETS2 bevriest gewoon.
Voor de leken..... het spel loopt vast
Heeft iemand al last gehad dat het spel vast loopt?
Het probleem doet zich voor (bij mij dan althans) bij level 33.

Aan de mod kan het in ieder geval niet liggen omdat ik geen mod gebruik.
Ik gebruik zelf een programma SIW (System Information for Windows) Waarop ik mijn systeem op kan uitlezen.
Ik ga kijken of er er achter kan komen wat de oorzaak kan zijn.
Groetjes, sz1979
Ik heb eens met mijn verkoudheid

Ik heb de kwaliteit van ETS2 verlaagt om te zien of het misschien daar aan lag(leek mij sterk) maar je weet het maar nooit.
De conclusie is dat het daar niet aan ligt.
Uit eindelijk toen het probleem zich weer voor deed. Merkte ik niet alleen het scherm op zwart ging maar ETS2 bevriest gewoon.
Voor de leken..... het spel loopt vast

Heeft iemand al last gehad dat het spel vast loopt?
Het probleem doet zich voor (bij mij dan althans) bij level 33.
Zeker weten dat je spel vast loopt? Aangezien je in je eerste post plaatst dat je alleen je pc nog aan/uit kan zetten als het spel vast loopt zou je ook weer op bureaublad kunnen komen te minste mijn ervaring met diverse spellen die crashen.
Nee, de computer reageer helemaal niet meer als ik het probleem onder gaat.
Ik heb vandaag ETS2 op nieuw geïnstalleerd om te zien of ik het probleem dan nog heb.
De conclusie is ja, na verloop van tijd tijdens het spelen van ETS2 spring mijn monitor weer op standby.
Dit maal hoorde ik een zoem geluid voor dat ie op standby sprong.
De enige mogelijkheid die ik nog kan verzinnen is om het spel nogmaals op nieuw te installeren en spelen zonder de laatste 2 patches die uit zijn gebracht.
Sinds dien heb ik dat probleem gekregen.
Nu ben ik toch nieuwsgierig! Is er iemand die dit probleem herken bij ETS2?
Groetjes, sz1979
Ik heb vandaag ETS2 op nieuw geïnstalleerd om te zien of ik het probleem dan nog heb.
De conclusie is ja, na verloop van tijd tijdens het spelen van ETS2 spring mijn monitor weer op standby.
Dit maal hoorde ik een zoem geluid voor dat ie op standby sprong.
De enige mogelijkheid die ik nog kan verzinnen is om het spel nogmaals op nieuw te installeren en spelen zonder de laatste 2 patches die uit zijn gebracht.
Sinds dien heb ik dat probleem gekregen.
Nu ben ik toch nieuwsgierig! Is er iemand die dit probleem herken bij ETS2?
Groetjes, sz1979
Kijk is bij jouw computer instelling "configuratiescherm" Dan energie modes niet toevallig na x aantal min standby of slaapmodules geactieveerd?
Nee, de instellingen bij configuratiescherm / energiebeheer staat alle 2 op NOOIT.
Dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb het probleem tot nu toe alleen bij ETS2, bij alle andere games heb ik geen problemen.
Ik kan nog even kijken of het aan de scaling ligt in het spel.
UPDATE: Het probleem dat ik had is waarschijnlijk op gelost.
Ik weet nu wat de reden is waarom mijn monitoren na verloop van tijd op standby gingen.
Het probleem lag aan de schaling (bij opties/grafisch)
die stond op 200% en mijn monitor kan max. 100% aan.
Nu staat ie op 100% en ik speel nu langer dan bijv. gisteren.
Ik ben blij dat ik uit eindelijk het probleem mogelijk is verholpen.
Ik wil diegene bedanken voor jullie denkwerk en mogelijke oplossingen.
Dus daar kan het niet aan liggen.
Ik heb het probleem tot nu toe alleen bij ETS2, bij alle andere games heb ik geen problemen.
Ik kan nog even kijken of het aan de scaling ligt in het spel.
UPDATE: Het probleem dat ik had is waarschijnlijk op gelost.
Ik weet nu wat de reden is waarom mijn monitoren na verloop van tijd op standby gingen.
Het probleem lag aan de schaling (bij opties/grafisch)

Nu staat ie op 100% en ik speel nu langer dan bijv. gisteren.
Ik ben blij dat ik uit eindelijk het probleem mogelijk is verholpen.
Ik wil diegene bedanken voor jullie denkwerk en mogelijke oplossingen.
vaak heb je er teveel mods instaan is mij verteld